До першого іспиту ЗНО залишається трохи менше ніж місяць — то що, вже хвилюватись? Аж ніяк, навпаки — вступникам саме час зловити передіспитовий дзен, бо пандемія і карантин вже добряче попсували всім нерви. Готуючись до іспитів, студент може почуватися, ніби він сам один серед диких нетрів — довкола все невідоме, вороже, а день випробувань дедалі ближче. І це треба негайно виправляти.

Зробіть свої установки позитивними

    У період інтенсивної підготовки дуже важливо слідкувати за внутрішнім голосом і тим, що він каже. Адже може статися так, що ви потрапите в безкінечну спіраль негативних думок. «Мені треба було працювати більше, вчитися краще», «Напевне, я просто дурний і ніколи не зможу це вивчити», «Мені треба добре написати іспит, інакше все пропало» тощо. Такі думки найчастіше є нераціональними і необґрунтованими. Експерти радять не залишати без уваги жодної такої негативної думки, натомість запитати себе: «Що змушує мене думати, що я не впораюсь?» Руйнівні думки варто змінити на продуктивні та позитивні установки: «Я довго готувався, тому впораюся із завданнями», «Я розумна і цілком можу опанувати цей матеріал», «Навіть якщо не складу тест на максимум, це не кінець світу».

Подивіться в очі страхові

    Подумайте, які теми є найскладнішими для вас, що ви пропустили і чого боїтеся найбільше. Ці «слабкі місця» треба визнати і взятися за них у першу чергу. Нам завжди комфортніше починати з найпростіших тем — бо вони знайомі, даються легко, але саме прогалини у знаннях примушують нервуватися найбільше. Тому за місяць до іспиту віддайте перевагу найстрашнішим запитанням — їх треба приборкати зараз, а не в останню ніч перед тестом.

Уявіть свого «монстра тривожності»

    Коли всередині вас голос тривоги і стресу звучить все гучніше, можна спробувати відділити його від себе і персоніфікувати його: «О, це знову ти, Монстре тривожності? Я знав, що ти десь причаївся і скоро даси про себе знати». Якщо дати форму, подобу, ім’я власному страхові, це допоможе його приборкати. Зрештою, з тим потворою можна домовитись: «Поговоримо пізніше, зараз я зайнятий підготовкою до іспиту».

Створіть спеціальний «графік підготовки»

    Зберіть увесь матеріал, який маєте опанувати чи повторити до іспиту, і розбийте його на менші частини, щоб підготовка була послідовною і розпланованою. Експерти називають це study habits, які варто перейняти:

• намагайтеся цілковито концентруватися на тому, що вивчаєте саме зараз;

• генеруйте запитання після перечитування підручника чи конспектів — так ви подумки систематизуєте матеріал;

• візуалізуйте інформацію в таблиці, графіки чи mind-maps;

• чергуйте навчання і короткі перерви;

• не спокушайтесь на довгі відрізки часу для «втикання у відоси» чи інших непродуктивних пожирачів часу.

Змініть власне сприйняття тестової тривожності

    Що відбувається з тілом, коли ми стресуємо: серце стукає швидше і сильніше, пітніють долоні, а в животі «літають метелики». А що ми відчуваємо, коли переживаємо захват? Те саме! Автор книг та мотиваційний спікер Саймон Сінек переконаний, що часто успіх справи залежить від того, як ми інтерпретуємо наші фізичні та ментальні реакції. Тож наступного разу, коли відчуватимете, що вас накриває хвиля передіспитової тривоги, спробуйте подивитись на це інакше: можливо, це насправді відчуття захвату і нетерплячість показати свої знання.

Уявіть сам іспит

    Якщо у вас уже був досвід дуже нервових іспитів, варто спробувати «практику уявляння»: подумки намалюйте себе під час тесту — як ви спокійно увійшли в кімнату, сіли за стіл, вирішуєте одне за одним усі завдання. Така уявна репетиція — дієвий інструмент боротьби зі стресом, і його активно використовують спортсмени та актори. Але будьте дуже переконливими для себе — уявляйте не лише предмети довкола себе під час іспиту, а й свій власний спокій, упевненість, відчуття успіху, щоб ваш мозок справді вам повірив.

Знайдіть свою техніку релаксації

    Пригадайте будь-яку іншу подію, що змушує вас хвилюватися, окрім іспиту — спортивне змагання, виступ на сцені, промова. Як ви зазвичай себе заспокоюєте? Існує безліч технік релаксації — relaxation techniques:

• напружувати м’язи на 10 секунд, а потім розслабляти: при цьому треба концентрувати свої думки саме на м’язі, і рухатися поступово від одного до іншого;

• дихати діафрагмою: це повільне глибоке дихання, коли спершу ви наповнюєте повітрям живіт, далі груди, потім шию, а видихаєте дуже плавно і рівно;

guided imagery — керована уява: коли ви уявляєте місце, де можете бути цілком розслабленим і щасливим і подумки переносите себе туди.

Важливо спробувати різні техніки і зрозуміти, яка працює саме для вас, а тоді практикувати її щоразу, коли тривожність наростає.

Подолайте тестову тривожність самими тестами

    Перемогти тестову тривожність, практикуючи складання тестів — одна з найефективніших стратегій. Що більше тестів (онлайн, тренувальних, імітаційних з певного предмета) ви складете, то більш звичним і буденним стане саме тестування. Експерти вважають, що навіть практикування довгих періодів повної концентрації і зосередженості значно сприяє спокою студентів перед іспитом. Вивчайте структуру тестових завдань попередніх років, щоб зрозуміти, яка частина завдань потребуватиме більше часу і зусиль, засікайте свій час виконання. Вправляйтесь у тестах доти, доки не відчуєте, що відповідаєте на запитання природно і невимушено.

 

Практичний психолог Шаргіна О.Б.

Щороку в перший день літа відзначається Міжнародний день захисту дітей. Сім'я і дитина - це споконвічні цінності, які сповідує український народ, будуючи свою державність та розвиваючи власну культуру.

Турбота про дітей, усвідомлення пріоритетності їх інтересів над інтересами дорослих мають стати філософією нашого життя.

Бажаємо миру і злагоди кожній дитині, кожній родині, усій Україні! Наснаги і мудрості батькам, педагогам, дорослим, серця яких сповнені любові до дітей.

Соціально-психологічна служба коледжу: Шваб І.М., Шаргіна О.Б.

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 14 травня 2020 року № 627 "Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства Андрій Довбиш присвоєно ступінь кандидата технічних наук зі спеціальності 05.05.05 – піднімально-транспортні машини. Науковий керівник: Герук Станіслав Миколайович, кандидат технічних наук, доцент, член-кореспондент Інженерної академії України, завідувач кафедри «Агроінженерія». Колектив навчального закладу щиро вітає Андрія Петровича з високим досягненням!!! Це 8 - й науковець, що отримав високе досягнення під наставництвом Герука С.М. Зичимо вам успішного втілення всіх творчих і наукових задумів, наснаги у професійному зростанні та майбутніх наукових пошуках! Ніколи не зупинятися на досягнутих успіхах, світлого розуму і блискучих ідей для подальшого саморозвитку і самореалізації, великого щастя в житті та вірної удачі!

Нехай підґрунтям подальшого розвитку і плідної професійної діяльності буде лише міцне здоров’я та успіх, натхненна думка й щирі почуття!

Ad Astra per aspera («До зір крізь труднощі»). Автором вислову вважається Луцій Анней Сенека, давньоримський філософ, поет і державний діяч. І вислів цей, звичайно, підтверджується реальними справами, певними досягненнями, звершеннями. Це завжди приємно, це чергова вершина, якої ми досягаємо завдяки визначеній меті, наполегливості. Так можна і сказати про студента першого курсу відділення «Електрифікація та інформаційні системи» Житомирського агротехнічного коледжу Стахівського Станіслава Валентиновича, який у фінальному етапі Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка серед студентів закладів фахової передвищої освіти (технікуми і коледжі, негуманітарний профіль) посів ІІ місце.

У тексті наказу Міністерства освіти і науки України № 622 від 13.05. 2020р. йдеться про нагородження переможців названого конкурсу. Серед них і наш студент Стахівський Станіслав.

Ми запитали його про враження від конкурсу: «Коли я дізнався, що посів ІІ місце, в першу чергу, звісно, зрадів. Це було для мене несподіванкою. Коли готувався до участі в конкурсі і навіть коли писав твір у фінальному етапі, я і подумати не міг, що досягну такого успіху… Хочу щиро подякувати своєму вчителю української мови і літератури Семенюку Віталію Митрофановичу за допомогу у підготовці до конкурсу». У чому секрет його успіху, студент відповів: «Потрібно вивчати Шевченка, його духовну спадщину, виконувати його заповіти - тоді і результат не забариться».

Вітаємо Стахівського Станіслава, студента групи П-12, який посів ІІ місце у фінальному етапі X Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, та його викладача Семенюка В. М.

Що ж, побажаємо Станіславу не зупинятися на досягнутому. Попереду ще багато висот, які треба підкорити, попереду – ціле життя.

Підготував Семенюк В.М.